det är dagarna du minns

2014-07-07 13:21:17 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Sådan! Då har jag klarat mig igenom min första riktiga arbetsvecka här på Rhodos och den har varit fantastisk. Jag tycker om mitt jobb och känner att allt kan bara bli bättre och bättre nu. Bara det att jag får spela vattenpolo mot gästerna och bli ikastad i poolen på arbetstid, det säger en del om det här yrket. Rakt igenom fantastiskt. 
 
Jag lär mig nya saker hela tiden och på så vis är det mycket learning by doing och det trivs jag sjukt bra med då det är helt min grej. Min "tjänst" eller vad det är man säger heter Blue Star Host och det passar mig utmärkt, då det är en kombo mellan service till alla gäster (välkomstmöte t.ex) samt att hålla aktiviteter för de lite mindre barnen, där även minidisco är inkluderat och det är helt min stil och det är jag supertacksam för. Så glad! 
 
Människorna här är verkligen något att hänga i julgranen också, de är fina och har tagit hand om mig på bästa sätt nu när jag kom hit som ny. Det värdesätter jag så högt och det känns redan som att jag har umgåtts med vissa av dem så mycket längre än vad jag faktiskt gjort och det är en cool & bekväm känsla. När vi har ledig tid försöker vi göra saker tillsammans, igår var vi till exempel ute och åt söndagsmiddag. Vi har infört en obligatorisk restaurangturné varje söndag, jag och dessa pinglor på bilderna här nedanför, och igår var det Martinas tur att välja restaurang och då gick färden till fantastiska Lindos. Jag älskar den staden på kvällen, det var så vackert och allting runt omkring var så himla fint, himlen, bergen, havet. Allt var magiskt och restaurangen Melanos där vi åt var verkligen pricken över i. Hjälp vad för bra vi hade det och oj vad maten var helt kalasgod och sällskapet var mer än utmärkt, så tack för det. 
 
Planer för den kommande veckan ser kul ut, imorgon har vi något som heter Blue Awards, med alla från Tui Nordic som jobbar här på Rhodos. Jag har inte väldigt stor koll på vad som händer då, det jag vet är att vi ska ha våra ursnygga transferuniformer på oss och att ett gruppfoto ska tas. Resten märker vi. På onsdag ska vi på poolparty på kvällen inne i Rhodos stad, på torsdag är både jag & Emma lediga och vi funderar på vindsurfing och på fredag står skumparty på schemat, det är mycket coming up och det är väl då man känner att man lever antar jag, kul! 
 
Jag tackar för mig och bjuder på bilder från gårdagen i Lindos. NJUT. 
 
magiskt. 
 
Min Blue Star-bästis Martina. <3
 
Bästa Linn & Emma. 
 
 
 
 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu