jag har inget mer än mina tankar

2014-07-04 21:13:40 / 5 kommentarer kommentera inlägget?..


 
 
6 år. Den är helt sjuk. och livet bara fortsätter att rusa framåt och tar mig ännu längre ifrån just den dagen, den dagen då jag fick vara nära henne senast. Den 4 juli 2008. & jag kan inte göra något alls för att stanna tiden, för att behålla alla minnen färska, det går inte och det skrämmer mig något så oerhört. Minnen med henne bleknar dag för dag och jag vill inte det, inte någonstans, men det är livets gång och jag hatar att det är så. Klart jag föralltid kommer att minnas min syster, men jag vet själv att jag inte är kapabel till att minnas allt. Jag kommer föralltid kunna höra hennes skratt, för det hör jag när jag drömmer om henne. Och jag kommer alltid att minnas hennes leende, livet ut. Hennes ögon, hennes personlighet, hennes sätt att gå och att hoppa studsmatta på. Hennes förmåga att alltid få mig att skratta, hur arg jag än var. Hon var magisk och nu i efterhand kan jag inte förstå hur hon bar sig åt. Himla fantastiska människa. Hur hon formade mig, inspirerade mig. Hjälp vad jag såg upp till henne, hon var min idol och jag ville alltid vara som hon. 
 
Jag vill fortfarande vara som Viktoria, men mest av allt vill jag vara mig själv, fast med inslag av henne. Och jag känner så nästan alltid faktiskt, att hon är en del av mig och jag är så tacksam över att vi liknar varandra så mycket. Vi delar samma tankesätt och syn på livet, jag vet det och jag är glad för det.
 
På så vis gör hon det enkelt för mig att leva vidare, utan henne vid min sida, men istället i mitt hjärta. Och idag har det redan gått 6 år sedan hon lämnade mig för något mycket större. Men jag är kvar här, och jag ska fortsätta rocka livet, följa drömmar och skratta. För det är så viktigt och jag är så väldigt tacksam för livet. Det är något lyckligt, även fast jag inte alltid kan se det. Det är då jag ändå fortsätter, tills jag skymtar lyckan, och då blir allting för bra, som nu. 
 
Jag kommer alltid att älska henne, och aldrig att glömma henne. 
 
Min allra älskade Viktoria, min fantastiska syster.
<3 

Kommentarer
Jesper

Omogen kille som kommenterade precis. Skit i honom.

Det är verkligen galet hur snabbt tiden går. Det du beskriver i slutet är verkligen så likt Viktorias sätt att tänka. Tror verkligen att några av hennes bästa sidor lever vidare genom dig Olivia. Tror att hon hade varit en väldigt stolt storasyster, och vi glömmer henne aldrig.


Hoppas du mår bra på dina äventyr, tänker på dig idag.

Stor kram
Jesper

2014-07-04 21:43:06
Sara Z

Du skriver så fint Olivia, du är en sån fin människa. När jag ser dig ser jag också fina Vickan i dig! Hon är så saknad och jag är så glad att jag kan ha kontakt med delar av er familj, ni är så goa! Jag har tänkt så mycket på Vickan i veckan men även på er.
Du är fantastisk glöm aldrig det!

Megastor kram från mig! <3
/Sara

2014-07-04 22:33:09
Joel

Fint skrivet... Hennes skratt går ju inte att glömma, som tur är! Hon skulle vara så stolt över dig, det känner jag på mig...

2014-07-04 23:03:18
Helena

Fint skrivet Olivia ❤️ Viktoria glömmer vi aldrig även om tiden gör att vissa saker bleknar. Kan inte heller glömma hennes glädje och enorma omtänksamhet. Du har många av Viktorias fina egenskaper och du påminner mycket om henne, du lever livet precis som Viktoria hade gjort och uppmanade oss alla att göra.

Ta hand om dig och fortsätt vara den underbara tjej du är!

Stor kram

2014-07-05 00:30:31
Donken Jonas Elm

Saknar dig! Du är stark
Önskar jag var så stark
Kram

2014-07-05 03:10:55

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu